II. Beyan

Madde 627 - Mirasçılardan her biri, tanınan süre içinde mirası reddettiğini veya resmî tasfiye istediğini ya da deftere göre veya kayıtsız şartsız kabul ettiğini beyan edebilir.

Süresi içinde herhangi bir beyanda bulunmayan mirasçı, mirası tutulan deftere göre kabul etmiş sayılır.

1-) Y. 2. HD, T: 20.06.2005, E: 2005/6847,  K: 2005/9460:

Bkz. madde 619.

2-) Y. 2. HD, T: 21.11.2002, E: 2002/11190, K: 2002/12820:

Bkz. madde 619.

II. Mirasçının ret ve kabul hakkındaki beyanatı

Mirasçılardan her biri, muayyen müddet içinde mirası redde veya tutulan defter mucibince veya mutlak surette kabule yahut resmî tasfiye talebine salâhiyettardır. Sükût, tutulan defter mucibince kabul sayılır.

Yürürlükteki Kanunun 567 nci maddesini karşılamaktadır.

Resmî defter tutulmasını isteyen mirasçı, defter tutma işleminin tamamlanmasından sonra, dört seçenekten birini seçebilecektir. Bunlar, kayıtsız şartsız kabul, ret, tutulan deftere göre kabul ve resmî tasfiyeyi istemedir. Mirasçı bunlardan hangisini seçtiğini bildirmemişse, mirası tutulan deftere göre kabul ettiği varsayılır. Maddedeki düzenlemede, mirasçının hangi yolu seçtiğini açıklaması söz konusu olduğundan, maddenin kenar başlığı İsviçre Medenî Kanununun 588 inci maddesinde olduğu gibi kısaca “Beyan” şeklinde değiştirilmiştir. Madde İsviçre’deki aslına uygun olarak iki fıkra hâline getirilmiştir. Hüküm değişikliği yoktur.

II. Erklärung

1 Der Erbe kann während der angesetzten Frist ausschlagen oder die amtliche Liquidation verlangen oder die Erbschaft unter öffentlichem Inventar oder vorbehaltlos annehmen.

2 Gibt er keine Erklärung ab, so hat er die Erbschaft unter öffentlichem Inventar angenommen.

II. Déclaration de l’héritier

1 L’héritier a, pendant le délai fixé, la faculté de répudier, de requérir la liquidation officielle, d’accepter la succession sous bénéfice d’inventaire ou de l’accepter purement et simplement.

2 Son silence équivaut à l’acceptation sous bénéfice d’inventaire.