I. Kamu vesayeti

B. Vesayet daireleri

I. Kamu vesayeti

Madde 397 - Kamu vesayeti, vesayet makamı ve denetim makamından oluşan vesayet daireleri tarafından yürütülür.

Vesayet makamı, sulh hukuk mahkemesi; denetim makamı, asliye hukuk mahkemesidir.

B VESAYET DAİRELERİ

I. Umumi vesayet

Vesayet daireleri, sulh mahkemesi ile mahkemei asliyedir.

Yürürlükteki Kanunun 347 nci maddesini karşılamaktadır.

Sulh hukuk mahkemesi vesayet makamı, asliye hukuk mahkemesi ise denetim makamı olduğundan bu terimler tercih edilmiştir.

B. Vormundschaftliche Behörden

I. Staatliche Organe

1 Vormundschaftliche Behörden sind: die Vormundschaftsbehörde und die Aufsichtsbehörde.

2 Die Kantone bestimmen diese Behörden und ordnen, wo zwei Instanzen der Aufsichtsbehörde vorgesehen sind, die Zuständigkeit dieser Instanzen.

B. Autorités de tutelle

I. Tutelle publique

1 Les autorités de tutelle sont l’autorité tutélaire et l’autorité de surveillance.

2 Elles sont désignées par les cantons, qui, si l’autorité de surveillance comprend deux instances, règlent les compétences de chacune d’elles.

Not: İsviçre Medenî Kanunu’nun 361. maddesi 19.12.2008 tarihli Federal Kanun ile 01.01.2013 itibariyle değişikliğe uğramıştır.